top of page

Almanya vs Ä°talya by Baran

Güncelleme tarihi: 21 Haz 2021

1- Bize biraz kendini tanıtır mısın? :)

Ben Baran Akgül. 1998 Ankara doğumluyum. 5 yaşında babamın işi nedeniyle Kıbrıs’a taşındık. 17 yaşına kadar da Ingilizce eğitim sistemi ile Kıbrıs’ta okudum. 18 yaşında İtalya’da okumaya karar verdim ve Genova şehrine taşındım. Burada gemi mühendisliği okuyorum.


2- Almanya’da yaşam nasıl? Hangi şehirde veya şehirlerde yaşadın?


Almanya bana çok kuralı geliyor. Çok sınır var ve kasıntılar açıkçası :) Hamburg ve Hannover’de bulundum.




3- İtalya’da yaşam nasıl? Nerelerde yaşadın?

İtalya’da Milano ve Genova’da bulundum. Burada yaşam gayet güzel ve kolay. Para kazanmak Almanya’ya göre daha zor çünkü işsizlik çok fazla ama buradaki insanlar çok mutlu ve eğlenmeyi biliyorlar. İnsan ilişkileri ve sokak çok daha sıcak ve yemekler çok lezzetli (bir türk yemeği kadar olmasalar da :) ).


4- Almanya ve İtalya’yı kıyaslar mısın? Hangisini tercih edersin? Neden?


İtalya’yı tercih ederim çünkü dediğim gibi insanlar daha mutlu ve hayat genel anlamda daha güzel. Almanlar çok kuralcı ve katı geliyor bana, eğlenme ve neşe eksik kalıyor benim için orada yaşarken. O nedenle de İtalya’da yaşamayı tercih ederim. Zaten kuralı düzenim ve çevrem de burada.


5- Almanlar ve İtalyanları nasıl buluyorsun? Hangilerine kendini daha yakın hissediyorsun? Neden?


İtalyanları kendime daha yakın buluyorum. Sıcak ve samimiler zaten kültür olarak da Akdeniz kültüründen ortak noktalarımız fazla diye düşünüyorum.


6- İlerde hangi ülkede yaşamak istiyorsun? Neden?

Her zaman İtalya! Epey ülke gezdim ve İtalya favorim. Bu arada yarı Alman yarı Türk olmama rağmen İtalya’yı seçtiğimi de belirtmek isterim. :)



26 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2_Post
bottom of page